1Čvc

Think a little, change a lot

Think a little, change a lot. Tak zní podnadpis knihy profesora „veřejné psychologie“ Richarda Wisemana, prosazujícího myšlenku, že i malá změna může vést k velkým výsledkům. Kniha obsahuje stovky odkazů na různé psychologické výzkumy, jejichž účelem je ukázat, že stačí změnit jednu malou věc a výsledky můžou být zcela odlišné od původního očekávání. Jak můžete jeho myšlenku využít u realizace soutěže?

Co byste řekli na to, kdybyste mohli drobnou úpravou vaší soutěže výrazně ovlivnit chování vašich soutěžících? Kdybyste mohli místo 30 ledabylých soutěžících získat 150 nadšených?

Na Souteze.cz zveřejňujeme denně desítky soutěží, které k nám vkládají externí pořadatelé. Ne všechny jsou však úspěšné. Většina z nich totiž ztratí své šance na úspěšné vybudování důvěry nevhodným nastavením podmínek soutěže. Přitom by stačilo změnit jen málo…

Co ano a co ne


Příliš násilné sbírání kontaktů na soutěžící. Musíte si vybrat. Buď chcete odpověď poslat e-mailem a získat tak na soutěžícího e-mail nebo chcete Like na Facebooku, kde zároveň probíhá soutěž. Dáte-li soutěžícímu příliš najevo, že vám jde hlavně o to, abyste jej mohli hned po skončení soutěže zahltit obchodními sděleními, pozná to a vaše šance na vybudování důvěry mezi ním a vámi je fuč. Jak se říká, kdo chce moc, nemá nic.

Chcete-li získat e-maily i fanoušky zároveň a maximalizovat výsledky vaší soutěže, vytvořte si soutěž na Facebooku v aplikaci. Získáte tak nejen fanoušky, ale také e-mailové kontakty na vaše soutěžící, které vám po skončení soutěže za úplatu předáme. Se soutěží vytvořenou v aplikaci soutěžící o kontakty žádat nemusíte, sbíráme je zas vás. Aktuálně jich 20 000.

Výhra není adekvátní podmínkám účasti. Znáte to. Každý z nás je zároveň něčím zákazníkem. A jako zákazníci jsme velmi rychle schopni vyhodnotit, zda je cena odpovídající hodnotě výrobku. Ačkoli určení hodnoty je velice subjektivní záležitost, jestli vás chce někdo „natáhnout“ poznáte vždycky a rychle.

Nechme teorii stranou a pojďme na konkrétní příklad. Pokud dáváte do soutěže 3 balíčky Bohemia Chips za 150 Kč, nedávejte soutěžícímu takové úkoly, jejichž splnění mu zabere nejméně hodinu. Účast na soutěži si velmi rozmyslí a šance na vybudování důvěry jsou v tahu.

Máte-li problém s určením toho, co je a není odpovídající podmínka účasti, snažte se  o to, abyste po soutěžícím nechtěli víc než jeden kontaktní údaj. Není nadarmo, že jen open rate je dnes v průměru 15 – 20% a stále klesá. Obchodních sdělení dostáváme každý dost a svá soukromí si chráníme. Pokud pošlete obchodní sdělení někomu, kdo ani neví, kdo jste, protože jste jej ničím nenadchli, když vám „povinně“ dával e-mail, možná to přijme. Ale jsou tací, které to zcela jistě naštve a po skončení soutěže se z vašeho e-mail listu jednoduše odhlásí.

Soutěží vytvořenou na Souteze.cz můžete získat nejen nejen fanoušky na Facebooku, ale také e-mailové kontakty, aniž byste si o ně museli výslovně říkat a riskovali, že soutěžícího otrávíte dřív, než vůbec začne soutěžit. Informujte se u nás o možnostech založení soutěže nebo si soutěž rovnou založte.

 

Share this Story

About admin

spravuji tento web

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

© Copyright 2014, All Rights Reserved