12Čer

Seriál: Získejte ze své soutěže maximum užitku! – Díl 1. – 7 + 1 důvodů, proč založit vlastní soutěž

 

Nevíte, jak na internetu zakládat soutěže, aby byly legální dle aktuálních zákonů ČR a zároveň z jste z nich získali co nejvíce užitku? Vše přehledně sepíšeme do několikadílného seriálu:

Díl 1. – 7 + 1 důvodů, proč založit vlastní soutěž

Neustále různé firmy zakládají off-line i on-line soutěže. Proč je ale zakládají? Mají z toho nějaký užitek? Uveďme si několik výhod soutěží:

  1. Přivedete nové návštěvníky na web – i když nejste v pořádání soutěží kovaní, tak i jednoduchou soutěží o jakoukoliv drobnost (např. podložku pod myš) přivedete na svůj web stovky návštěvníků. Pokud soutěž dobře propagujete na svém webu, v e-mailovém listu, na různých soutěžních portálech nebo sociálních sítích, tak je efekt samozřejmě větší.
  2. Zlepšíte povědomí o vašich produktech nebo službách – v soutěži většinou propagujete některé své produkty nebo služby. V soutěžních otázkách se zeptáte na podrobnosti ke svým produktům (např.: „Kolik GB paměti má mobilní telefon xy?„, nebo: „Proti jakým zbraním odolá pancéřované auto klasik od nás?„). Soutěžící se tak musí podívat na váš web a zjistit správnou informaci. V jedné soutěži můžete propagovat i více produktů, ale způsob tvorby otázek si popíše v jednom z následujících dílů seriálu.
  3. Posílíte brand vašeho webu – má souvislost s prvním i druhým bodem, ale nelze přehlížet, že soutěží posilujete brand webu. Soutěžící se podívají na váš web, zjistí informace o nabízených produktech nebo službách. Na soutěžních portálech vidí vaše logo, nebo opět přejdou rovnou na web hledat informace.
  4. Získáte e-mailové adresy soutěžících – ve většině soutěží je již samozřejmostí, že v soutěžící při účasti souhlasí s podmínkami, ve kterých je uvedeno, že můžete jejich e-mailové adresy využít pro marketingové účely. Uspořádáte tak jednorázovou soutěž a najednou máte kontakt na všechny soutěžící. Těm můžete pravidelně zasílat novinky ze svého oboru, akce, atp. Tyto aktivity opět posilují brand a vedou přímo k nákupům z vašeho webu.
  5. Zvýšení počtu objednávek – někteří soutěžící mohou na vašem webu ihned zakoupit vaše produkty. Někteří k nákupu přejdou přes e-mailové aktivity a někoho může v budoucím nákupu ovlivnit to, že u vás soutěžil.
  6. Zvýšení počtu fanoušků na Facebooku – můžete uspořádat soutěž, u které je podmínkou, aby se účastníci stali fanoušky (např. formulář pro účast v soutěži se jim zobrazí až poté, co kliknout na „To se mi líbí“)
  7. Pobavíte účastníky – téměř každý se rád baví a pokud pobavíte své návštěvníky soutěží, uděláte jim lepší den a to je krásný pocit, ne? 😉
  8. Bonusový SEO tip – pokud soutěž vložíte do soutěžních portálů, získáte z každého zpětný odkaz. U některých soutěžních webů můžete zadat i popis soutěž a do popisu rovnou umístit zpětné odkazy. Zároveň můžete získat odkazy ze sociálních sítích. Odkazy nejsou to primární, proč se soutěž pořádá, ale jedná se o příjemný bonusový efekt.

Zajímavé informace k tématu

Jarek Mikeš namluvil hezký podcast, jak propagovat e-shop a jsou v něm i hodně zmiňovány soutěže (od cca 9:45). Doporučujeme poslechnout – http://www.jarek-mikes.cz/blog/podnikani/?nid=8673-podcast-2-jak-ziskat-zakazniky-pro-novy-eshop.html

Založte si vlastní soutěž na Souteze.cz ještě dnes!

Share this Story

About admin

spravuji tento web

3 comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

© Copyright 2014, All Rights Reserved