1Pro

Mazaný Facebook aneb na co si dát pozor při zakládání soutěže

Konec roku je ideálním časem na uspořádání online soutěže a Facebook je skvělým pomocníkem. Pomocí relativně jednoduchých aplikací je možné založit si funkční fotografickou nebo otázkovou soutěž. Ani Facebooku však není zase tak úplně jedno, co na své stránce zveřejníte a porušení vlastních pravidel trestá zablokováním soutěžní aplikace nebo celé stránky. Na co si tedy dát pozor?

1. Sdílení a označování přátel

Na první pohled by se mohlo zdát, že pomalu každá druhá soutěž na Facebooku začíná oblíbeným „Sdílejte příspěvek a vyhrajte skvělé ceny…„, nebo něčím v podobném smyslu. Přesně tato výzva je však jednou z nejčastějších chyb, které se jakožto pořadatel soutěže můžete dopustit. Dle oficiálních pravidel totiž „Osobní Timeline a spojení přátel nesmí být použity ke správě propagačních akcí (např. „chcete-li se zúčastnit, sdílejte na vaší Timeline“, „sdílejte na Timeline přítele a získejte další vstupy“ nebo „pokud se chcete zúčastnit, označte v tomto příspěvku svoje přátele“ není povoleno„. Totéž platí pro označování přátel v příspěvku. Jednoduše nesmíte po soutěžících chtít, aby pod soutěžní příspěvek označili pět svých přátel a soutěž tak zdarma šířili.

Máte pocit, že přesně tohle, tedy sdílení a označování přátel, soutěžící automaticky dělají? Jistě, zvláště v případě fotografické soutěže je to totiž nejjednodušší a nejrychlejší způsob, jak získat potřebné hlasy. Spolehněte se tedy na to, že zájemci o výhru budou váš příspěvek sami šířit a neriskujte zbytečným porušováním pravidel.I LIKE HAND AI CS52. Výhra pro majitele největšího počtu hlasů

Organizujete fotografickou soutěž, při níž mají soutěžící za úkol získat co nejvíce hlasů (tedy Liků) pro svou fotografii a díky tomu zvítězit? Pak zřejmě podceňujete soutěžní mafii a riskujete střet s naštvanými autory fotografií, které nevyhrály, přestože jsou na první pohled kvalitnější, než ty vítězné. Není výjimkou, že soutěžící napojený na stejně smýšlející skupinu lidí si dovede sehnat neuvěřitelné množství hlasů a zvítězit tak s naprosto průměrným soutěžním příspěvkem. Pokud se tomuto nemilému překvapení chcete vyhnout, zkuste si trošku pohrát s pravidly a namísto klasického způsobu vyhodnocení zvolte účinnější (a pro vás tak trochu alibistickou) metodu. Nechte soutěžící sbírat hlasy, ale nakonec vyberte vítěze sami. Oblíbené řešení je např. výběr výherců „odbornou porotou“ (vámi) z dvaceti fotografií s nejvyšším počtem získaných hlasů. Díky této jednoduché formulaci získáte možnost vyřadit ze stupně vítězů příspěvky, kterým výhra evidentně nepatří.Vector Button3. Podcenění reklamy

Spoléháte na šíření vaší soutěže pouze přirozenými kanály? Možná je to škoda, neboť úsilí a finance vložené do organizování soutěže o hodnotné ceny by se nemuselo vůbec vyplatit. Vyzkoušejte placenou reklamu přímo na Facebooku! Propagace příspěvků na Facebooku je záležitostí desítek či stovek korun a může vám přinést mnohem více, než do ní investujete. Pokud se v reklamě nevyznáte, zeptejte se odborníka nebo nám napište.

Nezapomínejte však ani na prostředí mimo samotný Facebook. Přestože je soutěž pořádána na něm, vložte ji na klasické soutěžní weby a přilákejte maximální počet soutěžících. Na Facebooku se denně zobrazuje takové množství příspěvků, že by mohla vaše soutěž snadno zapadnout, a tak neuškodí nasměrovat na ni soutěžící z různých zdrojů.

Už víte, jak na správně vytvořenou Facebook soutěž? Založte si ji hned teď na souteze.cz a získejte více zákazníků, právě teď je na to ten správný čas!
Share this Story

About admin

spravuji tento web

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

© Copyright 2014, All Rights Reserved