16Čvn

Aby soutěž vypadala jako soutěž…

Podmínkou zařazení do slosování je povinná registrace v našem e-shopu…

Podmínkou účasti na soutěži je povinné sdílení soutěže na Facebooku…

Podmínkou účasti na soutěži je dát „Like“ naší Facebookové stránce…

Kladete soutěžícím takové podmínky? A kolik z nich se stane po soutěži vašimi zákazníky?

Jak (ne)udělat soutěžícího zákazníkem?

Soutěž je reklama. Je to zábavný a interaktivní způsob, jak propagovat produkt nebo službu, zvednout povědomí o brandu, přitáhnout návštěvníky na web a získat nové fanoušky na sociálních sítích.

Aby však byla účinná, měli byste zajistit splnění minimálně následujících bodů.

      • Buďte kreativní a odlište se

Soutěž je propagace originálním způsobem. Abyste upoutali pozornost správného publika a nepřilákali pouze soutěžící, kteří chtějí jen něco zadarmo a jsou ochotni kvůli tomu zahltit svůj facebookový profil soutěžními odkazy v důsledku horlivého povinného sdílení, vsaďte na kreativitu.

  • Začněte grafikou, která zaujme – nevíte, jak vytvořit kvalitně a rychle obrázek? Zkuste třeba Canvu. Většina šablon je zdarma.
  • Obměňte mechanismus soutěže – zkuste něco jiného, než to, že soutěžící musí správně odpovědět na soutěžní otázku a povinně sdílet. Co třeba výzva, aby vám s něčím pomohl, jak tomu bylo u úspěšné soutěže Sparkys s 5100 fanoušky, aby vám poslal tématickou fotku (kterou dále můžete využít pro propagaci) nebo dal nejvtipnější komentář?
      • Pozor na slevové kupony

Nejprve dávej, pak prodávej. To je heslo prodeje dnešní doby. Dnešní zákazník je zahlcen reklamou ze všech stran a říká se, že každý máme pouhé tři vteřiny na to, abychom zákazníka zaujali. Soutěž by mu měla poskytnout pocit, že získává něco víc, než slevové kupony, které využije na nákup produktů ve vašem e-shopu.

Pokud se rozhodnete dát do soutěže slevové kupony jako předmět výhry, dejte si pozor, aby to nebyla jediná nebo hlavní cena anebo se alespoň nesnažte podmiňovat objednávku minimální hodnotu. Místo slevových kuponů poskytněte soutěžícím věcnou výhru, čímž zabráníte pocitu, že jediné o co vám jde, je jejich peněženka. Mějte však na paměti, že předmět výhry by měl souviset s předmětem podnikání. Pokud prodáváte ponožky a dáte do soutěže tablet, hrozí, že se na vás přiživí soutěžící, pro které po skončení soutěže přestanete existovat.

      • Sdílejte, všichni a povinně!

Pokud pořádáte soutěž přímo na Facebooku, měli byste vědět, že podmínka sdílení soutěže na modré sociální síti je podle oficiálních pravidel Facebooku (viz. kap. 3, bod E) zakázáno. Pokud se rozhodnete toto pravidlo obejít a povinné sdílení jako podmínku účasti uvést na webové stránce, ze které na soutěž na Facebooku odkazujete, pokuste se výraz „povinné“ a jeho slovesné rody nejlépe nepoužít. Cokoliv co je v souvislosti se soutěží povinné a nemusí být pro soutěžícího příliš komfortní, narušuje vaši důvěryhodnost a k budování vztahu se soutěžícím rozhodně nepřispívá.


Pojďme si to tedy shrnout. Soutěž je skvělý nástroj pro získání nových zákazníků, ale stejně jako při jiných druzích reklamy je třeba dát do toho alespoň trochu kreativity namísto užití otřelých výrazů a nudného textu. K poskytnutí skutečné hodnoty patří nejen odpovídající výhra, ale také pocit, že to neděláte jen proto, abyste zákazníka mohli vzápětí zahalit obchodními sděleními jako další stovky denně.
Share this Story

About admin

spravuji tento web

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

© Copyright 2014, All Rights Reserved