1Čvn

3 základní kameny, bez kterých dobrou soutěž nepostavíte

Podnikáte a chcete se propagovat pomocí soutěže?


Soutěž je nástroj, který vám může přinést nové fanoušky na Facebooku, zvýšit návštěvnost webu a naplnit databázi kvalitními e-maily. Soutěží můžete získat 50 soutěžících, ale také 500 nebo 5 000. Jak se říká, na detailech záleží. Přečtěte si, na které tři nejdůležitější aspekty se při organizaci zaměřit, aby byl její přínos co největší!

Soutěž musí bavit!

Obrázky jsou lepší než otázky a pokud otázky, tak s obrázky. Pokud ve vás tohle heslo vzbudilo pocit, že bez obrázků to už nikdy nebude ono, pak oprávněně. Osud vaší soutěže již nalajnoval Facebook tím, že upravil algoritmus způsobem, že fotky dosahují o 53% více kliknutí na tlačítko „Líbí se mi“, o 104% více komentářů a o 84% více kliknutí na webovou stránku.

Netřeba však nad mocným Facebookem bezmocně lomit rukama. Daleko lepší bude využít jeho náklonnosti k fotografiím a uspořádat na něm soutěž. Jak jinak, než fotografickou.

Ze zkušenosti mohu říct, že fotografické soutěže dosahují většího počtu fanoušků, než soutěže vědomostní. Ačkoliv se vám foto soutěž pro váš obor nemusí zdát na první pohled vhodná, fotografickou soutěží lze vzbudit zájem o produkt či službu stejný a větší, jak pomocí vědomostních otázek.

Ať je váš produkt více či méně zábavný, fotografickou soutěží mu můžete dodat punc zábavnosti. Ať už prodáváte čističe skel, hnojiva, vatové tampony nebo cokoliv jiného, nechte soutěžící vyfotit se třeba v situaci, kde by váš produkt či službu nejvíce upotřebili. Taková představa v nich vzbudí větší zájem o produkt, než kdyby vám z webu opsali vlastnosti vašeho produktu, na které se ptáte ve vaší vědomostní otázce. Pokud si soutěž vytvoříte přes aplikaciLike na Facebooku dostanete vždy, a pokud přidáte i trochu vtipu, pak i nenucené sdílení a proklik na web. 

Mějte (dostatečně) atraktivní ceny 

Keyword planner_vyhledávané soutěžeSoutěže o auta, dovolené, notebooky, zájezdy, tablety či mobily…je o ně takový zájem, že sám Google je zaznamenal jako často vyhledávané dotazy. Hodnota výhry je pro soutěžící důležitá. Pokud však do soutěže nehodláte dát tablet, protože to zkrátka není předmět, který odpovídá vašemu podnikání a který chcete prezentovat, nevěšte hlavu. Mnohem důležitější totiž je, aby hodnota výhry odpovídala v očích soutěžícího podmínkám účasti. 

 Soutěž o tablet za 5 000 Kč může být stejně oblíbená jako soutěž o kosmetiku za 500 Kč. Důležité je, aby nároky na soutěžícího odpovídaly hodnotě výhry. Hodnota výhry je ryze subjektivní záležitostí a stejně jako u běžného nákupu, ani soutěžící nejsou hloupí. Pokud po soutěžícím požadujete, aby vás povinně sdílel na Facebooku, poslal vám foto, s jehož pořízením má spojenou určitou námahu a zároveň vám dal souhlas s jeho využitím k propagačním účelům, asi nemůžete počítat s jeho horoucím zájmem, nabídnete-li mu za to láhev sektu. Dobře nastavenými výhrami naopak přispějete k přirozenému šíření vaší soutěže a vzbudíte zájem těch správných soutěžících. 

Dejte o sobě vědět 

Říká se, že dobrý produkt si zákazníka najde. Já bych spíše řekla, že špatný produkt se neprodá ani se skvělou reklamou. Stejně tak platí, že špatná soutěž nepřitáhne ty správné soutěžící nebo jich bude pramálo. Denně se setkávám s desítkami soutěží, které se od sebe zpravidla ničím neliší. Obsahují soutěžní otázku, povinnost sdílení soutěže na Facebooku a…maximálně desítky účastníků. Soutěže, které mají skvělou grafiku, atraktivní ceny a jsou vidět, jich mají stovky až tisíce v závislosti na rozsahu propagace.

Na souteze.cz jsme schopni Vám vytvořit soutěž na míru a propagovat ji na našem webu, jiných soutěžních webech, pomocí e-mail marketingu a na Facebooku. Za 9 000 Kč pro vás:

  • Vytvoříme soutěž na míru vaší firmy, napíšeme texty k soutěži a poradíme s cenami
  • Zašleme newsletter o vaší soutěži cca 20 000 uživatelům Soutěže.cz
  • Předáme vám e-mailové adresy vašich soutěžících k e-mail marketingu
  • Zvýrazníme vaši soutěž na hlavní straně Soutěže.cz po celou dobu kampaně
  • Vložíme soutěž na 8 dalších velkých soutěžních serverů v ČR
  • Zvýrazníme soutěž na největším soutěžním serveru v ČR
  • Vložíme soutěž na našich 20 podpůrných soutěžních serverů
  • Zpropagujeme vaši soutěž na naší Facebookové stránce

Založte mi soutěž!

Share this Story

About admin

spravuji tento web

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

© Copyright 2014, All Rights Reserved